Summa sidvisningar

tisdag 17 januari 2012

Varför är starka Quinnor hotande?


Ta bort pärlorna-det är aldrig förhandlingsbart...säger filmens Margaret Thatcher och jag ler.Järnladyns gubbar ansåg att hon inte kunde bära hatt eller pärlor och vi är många Quinnor som vrider oss.Fredrik Reinfeldt, Barack Obama och andra framgångsrika män vad bär de? Ja inte är det ostrukna H&M kostymer eller klockor från UR och Penn men jag och andra vi ska minsann inte bära pärlor eller juveler.

Ikväll har Moderata Quinnor haft Sverigepremiär på filmen om Järnladyn och vi var ca 160 personer som fick följa denna speciella Quinnas väl innan den har Sverigepremiär och jag kan lova att jag som Quinna kände igen mig rätt mycket.

Män, karlar, gubbar och tidens anda var emot henne och jag har upplevt det själv. Fy farao om du tar på dig pärlor då kommer alla att skratta åt dig...typiskt moderat.
Men HALLÅ jag älskar ju kläder och läppstift och jag minns en tid då kärleken fick en lång lista till Boots för att köpa billig kajalpenna och jag var helt salig. Vad är det som gör att man hatar Quinnor som Margaret, Madonna eller andra starka Quinnor som är framgångsrika och vågar ta beslut och samtidigt använder läppstift?

Thatcher är den person som suttit längst som brittisk premiärminister sedan Gladstone, och den med den längsta sammanhängande tiden på posten sedan Lord Liverpool i början av 1800-talet. Hon är också den enda kvinnan som har varit premiärminister och ledare för ett stort politiskt parti i Storbritannien. Thatcher anses allmänt som en av de viktigaste brittiska politikerna under det senare 1900-talet. Hon har tenderat att väcka både starkt stöd och starkt motstånd.

Kvällens bio visade på en fantastisk Quinna och jag kommer att läsa om henne och jag tänker stå upp och säga att jag har henne som förgrundsgestalt...vilken stark Quinna men som vanligt så är vi starka Quinnor som tar plats hotande.Why?


ps Imorgon ska jag bära pärlor och en massa mascara och kanske måla naglarna.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar